Българската студентка в Университета по изкуства във Великобритания Моника Милкова и група състуденти създадоха уникална дигитална игра. Тя има за цел да подпомогне райони, пострадали от наводнения. Така младежите искат да докажат, че съвременните технологии могат да бъдат изключително полезни, а компютърните игри могат да се тълкуват като инструмент не само за забавление, а и за взаимопомощ.
Моника Милкова, Мартин Гарнет, Пол Симс, Майкъл Хил и Рикардо Коста учат в специалност „Компютърни игри“ в UCA и решават да използват своите умения в съвместен проект със социална стойност. „Единият от колегите ми от UCA инициира проекта, защото беше възмутен как хората в Англия са в беда заради наводненията, и решихме да направим малка игра и да се опитаме да помогнем, с каквото можем”, разказва Моника и допълва, че разработват играта само за два дни, а за два месеца и завършват целия проект.
Дигиталната игра е с главен герой маймуна, която препускайки, се опитва да избегне насрещни наводнения. Може да бъде закупена за Android и IOS за 69 пенса и за Windows Phone за 79 пенса, като всички реализирани приходи се насочват към няколко фондации, които се борят с последствията от природните стихии и превенцията в пострадали райони.
„Моят опит в UCA е страхотен”, споделя българката Моника Милкова, която е последна година в университета и един от създателите на Flood Rush. „Удивително е колко много израснах и като човек, и като артист в университета, започвайки с курс по създаване на образи за компютърни игри 2D и стигайки до програмни умения за създаване на пълна 3D реалност. Научих толкова много, гледайки своите състуденти и работейки рамо до рамо с тях. Благодарение на един от моите учители придобих опит и в компания, която пусна игра, разработена с мое участие”, казва още Моника.
Студентката определя като най-голямо предизвикателство при създаването на компютърни игри стресът и мотивацията, а като бъдещи проекти вижда възможни реализирани навсякъде по света, включително и в България.